8 mítosz a testmozgásról, ami többet árthat, mint használ

8 mítosz a testmozgásról, ami többet árthat, mint használ

- Kategória: ÉLETMÓD
Harper's Bazaar

Legyen szó fogyásról, a test egyszerű átmozgatásáról vagy épp az izomépítésről, te is biztos sokszor utána olvastál már, hogy mik a leghatékonyabb módszerek céljaid eléréséhez. Sajnos ezek között sok olyan tanács van, ami nem hogy nem segít, de akár több kárt is okozhat, mint jót. Most íme egy áttekintés a legfontosabb tévhitekről, hogy te is egészségesebb módon tudd megvalósítani az álmaid!

Tévhit: Ahhoz, hogy formában maradj, elég heti egyszer-kétszer edzeni

Valóság: Ennyi nem lesz elég, ha a testmozgással járó előnyöket hosszútávon szeretnéd megőrizni!

Ahhoz hogy valódi eredményeket érhess el, heti 3-5 alkalommal is érdemes valamilyen edzésformát végezni. Egy, az American Heart Association lapjában megjelent kutatás szerint, ráadásul nem csak a jó alak megőrzése miatt, de szívünk egészsége érdekében is érdemes többet tornázni. A vizsgálatban résztvevők esetében ugyanis kimutatták, hogy azok, akik heti 4-5-ször edzettek, jobb egészségügyi paraméterekkel rendelkeztek.

Tévhit: Kizárólag a reggeli időszak jó a testmozgásra

Valóság: Az igazság az, hogy akkor a legjobb edzeni, amikor van rá időd, és amikor a legrendszeresebben tudod végezni!

Mert céljaid eléréséhez az a legfontosabb, hogy állandósuljon a mozgás. Ahhoz pedig hogy ez megvalósulhasson, szinte mindegy mikor végzed. Ha mondjuk csak este van időd lemenni az edzőterembe, semmi gond! Inkább csináld későn, minthogy emiatt hanyagold a testmozgást. Bár tény, hogy egyes kutatások szerint, a reggeli edzés gyorsabban segíti a fogyást, mivel a test napközben több zsírt tud elégetni.

Young woman practicing yoga in urban loft: Upward Facing Dog

Tévhit: az edzés a legjobb lehetőség a fogyáshoz

Valóság: Ha némi túlsúlytól szeretnél megszabadulni, bizony nem elég csak az elfogyasztott mennyiséget ledolgozni!

Szakértők szerint, a fogyás szinte mindig az étkezési szokások jelentős átalakításánál kezdődik. Philip Stanforth, a Texas Egyetem tudósa is úgy véli, a súlycsökkentésben sokkal nagyobb szerepet játszik a megfelelő étrend, mint a testmozgás.

Tévhit: a kockahashoz csak felüléseket kell végezni

Valóság: Szemben a felüléssel, ami csupán bizonyos izomcsoportokat terhel, a plank szinte minden területet érint.

Így ha 6 valódi kockát szeretnél, erősítened kell az oldalsó, felső és hátsó izmokat is. Érdemes tehát nem csak egy mozdulatsorra vagy izomcsoportra koncentrálni!

Fitness Magazine

Tévhit: legalább 2 hét mire valaki elveszti formáját

Valóság: Igazából a legtöbb embernél, ha nincs rendszeres testmozgás, már egy hét után elkezd az izomszövet leépülni.

Shawn Arent, a Center for Health and Human Performance igazgatója szerint, ha abbahagyjuk az edzést, már 7 napon belül észrevehető jelei lesznek annak, hogy a szervezet dekondicionálttá kezd válni.

Ez a use it or lose it problémaköre.

Tévhit: kajanaplót írni megbízható mód arra, hogy figyeld és kontrolláld az étkezéseket

Valóság: Még akkor is, ha nagyon tudatosak próbálunk lenni azzal kapcsolatban, hogy mit vigyünk be a szervezetünkbe, és milyen aktívak legyünk fizikailag, gyakran hajlamosak vagyunk túlértékelni önmagunkat.

Az emberek gyakran túlbecsülik, hogy mennyit is mozogtak valójában, és sajnos alábecsülik a bevitt étel mennyiségét. Azt gondolják, hogy sokkal többet mozogtak, mint amennyit ettek, így a napló könnyen tartalmazhat téves információkat is.

Tévhit: Edzés utáni hidratáláshoz a sportitalok a legjobbak

Valóság: A legtöbb ilyen folyadék csak víz és cukor elegye.

Ehelyett a szakértők azt javasolják, hogy inkább sima vízből és magas tartalmú protein nasiból tankoljunk újra a testmozgás után. A fehérje ugyanis nagymértékben elősegíti az izmok regenerálódását és épülését. Arra persze mindig figyeljünk, hogy ne csak fehérjeport tömjünk magunkba, hanem valódi proteintartalmú ételeket is fogyasszunk!

Penzu

Tévhit: Elég egy puzzle vagy keresztrejtvény az agy átmozgatásához

Valóság: A kutatások többsége azt mondja, hogy a hagyományos testmozgás sokkal hatékonyabban segíti az agy egészséges működését, mint bármiféle kirakós játék.

Akármilyen edzést is végzünk, a lényeg, hogy a mozgás egy huzamosabb ideig tartson, növelje a pulzusszámot és izzasszon, mert ennek tartós és rendkívül jótékony hatása van az agyra nézve. Szóval ha szeretnéd a kedvedet felturbózni, a memóriádon javítani, vagy egyszerűen csak megakarod óvni magad a mentális leépüléstől, öltözz át és kezdj el tornázni! 😉 Az edzés ugyanis épp annyira szolgálja az agy egészségét, mint a szívét.

forrás: Business Insider
fotók: Harper’s Bazaar, Health Magazine, Fitness Magazine, Penzu

Facebook Hozzászólások

Ezt olvastad már?

Levél a fogyatékkal élőkért

Megszületett. Nem kérte az életet, azt sem kérte,