“Bezöldültek” a divatházak

“Bezöldültek” a divatházak

- Kategória: DIVAT
Képkivágás

Az utóbbi időben figyeltem fel erre a jelenségre – és valószínűleg ti is szembesültetek vele -, hogy egyre több befolyásos divatmárka választ újrahasznosított anyagokat kollekciójához vagy épp más természetvédelmi alternatívát.

things-can-save-earth

Üdvözlendő ez a hozzáállás, főleg olyan nagy nevektől, mint a Versace. Remélem, hogy megfelelő példát statuálnak, és a divat szakmán belül divatos lesz odafigyelni a környezetünkre. Én speciel jobban érezném magam, ha tudnám, hogy az új kedvenc pólómmal oly nemes célt szolgálhatok, mint egy állatfaj megmentése a kihalástól.

Az utóbbi idők legjobb ezzel kapcsolatos kampányaiból szemezgettem:

Lacoste – Save our species kampány

Ki ne ismerné a kis krokodilos emblémával ellátott tipikus galléros pólókat? Valószínűleg nincs tele vele a szekrényetek, talán a pasitoknál akadhat egy-egy ilyen darab, ugyanis nem a legolcsóbbak között tartják számon. A reklámhadjárat lényege, hogy a krokodilt lecserélik ideiglenesen olyan állatfajok képére, amelyek a kihalás szélén állnak. Ezek a következők:  jávai orrszarvú, egy tengeri emlős, a vaquita (delfinfajta), a vietnami antilop, a kakapó (papagájfaj), burmai teknős, egy madagaszkári lemurfaj, egy gibbonfaj, a kaliforniai kondorkeselyű, a szumátrai tigris és az Anegada leguán. Ha kedved támadt shoppingolni, akkor sajnálattal értesítelek, hogy eladták az összeset, azaz 1775 darabot! Ez végül is jó hír, mivel a befolyt összeget a támogatott állatfajmentő szervezetnek adják. Még érdekesség, hogy  a darabszámok koncepcióját az adta, hogy mennyi példány él szabadon az adott fajból pl. a vaquita logóval ellátott pólókból 30-at, a teknősösből 40-et gyártottak le.

Versace

Donatella még márciusban bejelentette, hogy márpedig ő kiszáll a szőrme bizniszből! Tőle ez aztán nem várt fordulat, hiszen márkájától keltek el a legnagyobb számban az ilyen puccos, méregdrága luxuscikkek. Reméljük, akik eddig azért hordtak szőrmét, mert egzisztenciálisan ezt sulykolta beléjük egy divatmárka, most – Donatella hatására – ők is áttérnek más alternatívákra. Köszönjük Donatella! 🙂

H&M – Használt textíliák felvásárlása

Így buzdít vásárlásra a H&M, mely kezdeményezésben te is részt vehetsz, akár már holnaptól. Ez a lehetőség nálunk  – Magyarországon – is fennáll. Az üzletekben ha nem találtok gyűjtődobozt, nyugodtan kérjetek segítséget az eladóktól, saját infóm szerint 1 zacsi ruháért/textíliáért kb 500Ft-os kupont kaptok kézhez, melyet levásárolhattok a divatlánc üzleteiben. Mennyire menő már, nem?! 🙂

És végül a kedvencem:

Adidas – Parley x UltraBOOST

Na ezen aztán lehidaltam, hogy milyen okos megoldás és milyen szépek ezek a cipők. Sajnos, ez is limitált kiadás, de abszolút “must have”, főleg az olyan tornacipős lányoknak, mint én. Ha szereted a természetet és edzeni szoktál, akkor nálad is helye van egy ilyen egyedi darabnak. A lényeg, hogy tengerparti hulladékok újrahasznosításából alkotnak ilyen csodákat… Teljesen oda meg vissza vagyok 🙂

Remélem, hogy ez a vonal nem törik meg és egyre többen csatlakoznak a listához, én beszámolok róla, ha megtörténik! Addig is shoppingra fel, de csak okosan és tudatosan! 🙂

Források: Instagram, www. adidas.com; www.lacoste.com/us/saveourspecies;

Facebook Hozzászólások

Ezt olvastad már?

Botrányos Met Gála ’18 – Jobban át kellett volna gondolni ezeket a ruhákat!

Ha jó összeállítások vannak, akkor mindig vannak rosszak